Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-24, 20:48 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av corneliisandberg Visa inlägg
Lime: Okej tänkte/visste inte att det skulle bli kommersiellt projekt.

Conny: Hmm. Tråkigt att läsa, det som brukar finnas så mången open source gentemot googles olika tjänster.

Det känns som att enda sättet är att betala och ansluta sig gentemot NASDAQ på något vis om det är legalt att sedan använda det kommersiellt alternativt ge bort det gratis.

OT: Upphovsrättad information ska alltid behandlas därefter dvs enligt överenskommelse med upphovsmannen eller enligt lag. Men publik information som vill vara fri borde få hämtas och sparas av den som vill och hur den vill, så tycker jag iaf.
Nej, det är inte kommerciellt!

Rådgivningen är Pro Bono dvs utan ersättning, men jag tycker området med aktier är kul så jag vill göra så mycket research jag kan. En del i denna research är att utifrån fundamentala fakta om varje aktie och kursinformation, använda min erfarenhet och skapa "formler" eller "regler" för att ur ett stort urval av aktier hitta kandidater att analysera lite djupare. Men det är hopplöst att hålla mina system uppdaterade med fakta.

Jag skulle kunna göra mycket mer "forskning" om jag bara hade historisk information om många aktier.

De "råd" jag ger vill jag ska vara av bra kvalitet (så man slipper skämmas... :-)).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat