Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Conny. No offence, men du måste nog uppdatera dina kunskaper här lite.
Det går utmärkt att göra i PHP också. Vad är det specifikt du saknar?
Även det här går utmärkt att göra i PHP. Det finns många (H)MVC-ramverk som visar väldigt bra prov på det här.
Det är inte så många fel som kan härledas till felaktig datatyp. Det är sällan det spelar någon roll om siffran du skickar in i en funktion är en string eller en integer. Typkonverteringen sker nästan alltid automatiskt när det behövs. Vill du specifikt typa en variabel är det väldigt lätt att göra.
Enligt mig en väldigt effektiv produktivitetsdödare. Jag vill kunna testa min kod sekunden efter att jag tryckt spara. Jag vill inte behöva vänta på att kompilatorn ska göra sitt. Hur underlättar kompilering för modulariteten?
Finns väldigt bra stöd för objektorienterad sedan PHP 5.3 och den blir bättre och bättre för varje version. Det finns i dagsläget få brister när det gäller det här jämfört med Java eller C#.
Sedan PHP 5.3 finns det stöd för namespaces.
Vet inte riktigt vad du syftar på här. Det finns inga begränsningar när det gäller återanvändning av kod varse sig du använder imperativ eller objektorienterad kod. För att flytta kod använder man "cut and paste" oavsett språk eller plattform.
Det finns däremot andra områden där det finns viss förbättringspotential när det gäller PHP, men jag tycker inte alls du träffar rätt här.
Det här är inte ett problem. Det är bara att använda en OP Code Cache som t.ex. APC, XCache eller eAccelerator för att den kompilerade koden ska cachas. Prestandaskilnaden är i stort sett obefintlig om man konfigurerar rätt.
|
Jag känner till OP-cache och det finns inbyggt i magento, dock hälper det inte rikigt då det är miljontals rader utan man måste göra en del andra saker för att få det att rulla på bra. men så är det väl kanske med alla stora system, oavsätt om det är PHP eller .NET