Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman
#3 i din lista känns märklig, hur resonerar du kring den?
|
Jag menar att man ska behålla sin huvudsida med Adsense om än inte alla placeringar.
Det är väldigt ofta manuella granskningar som sker efter exempelvis ett överklagande. Har man då sidor som haltar lite på reglerna men även sidor som är riktigt bra så är min tes att sannolikheten att man får stanna är högre.
@Musikmixen
Vilken är sidan som är orsaken till avstängningen?
Ett mycket sannolikt scenario i just ditt fall är att du har råkat ut för en manuell granskning. Varför då?
Att ha varit kund hos Adsense i 6 år är absolut ingen garanti för att allting står rätt till med ens sidor, enligt Google. Adsense-programmet innehållet miljontals webbplatser och det är bara en bråkdel som blir granskade. När du började med din FB-annonsering ökade flera parametrar onaturligt mycket vilket sannolikt utlöste en automatiskt varning i Adsense.
Jag fick till exempel flera annonser avstängda i Adwords-programmet trots att de varit godkända sedan 2005. Detta på grund av en manuell granskning av Adwords webbplatspolicyteam. Fördelen med Adwords är att de är lite mer förlåtande där och ger någorlunda begripliga instruktioner för hur man kan rätta till problem..