Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarök Media
Allt började med att jag hade alla siter hos Binero, men då deras nätverk gav upp helt under 2 veckors tid och jag inte kunde nå mina företagsmail eller sidor så valde jag att flytta över allt till Crystone. Vilket jag idag djupt ångrar att jag gjorde... Redan från dag ett så har det klatrat hos Crystone, och de problem som man har haft har genast följts med nya utan att man får någon som helst återkoppling från dem!
Har flertalet supportärenden igång, varav ena startades i början av maj och där får man hela tiden ligga på för att man ska få något som helst svar... :/ Det är fortfarande öppet och berör laddtider och mailen ens, men någon hjälp får man då inte!
Igår var det olidligt, och flertalet gånger så gick det inte ens att nå sidorna, och då man testade med pingdom så gav deras mätverktyg upp efter 60 sekunders test. Idag var det exakt samma visa med laddtiderna, och vi avslutar kvällen med att inte alls komma åt mailen sin!
Så, vad finns det för alternativ till Crystone och Binero? Finns ju en uppsjö, men referenser och tips mottages tack då jag måste akut flytta från Crystone då detta är ohållbart!
|
Hejsan!
Vill till en början be om ursäkt för det som har hänt dig. Som du vet har vi talats vid ett flertal gånger både via forum och e-post, vi har återkopplat flertalet gånger och flyttat samtliga av dina sidor till vår senaste server.
Anledningen till nertiden i dag och igår beror på stora DDOS-attacker mot vårt nätverk, detta som ni alla vet händer inte bara oss utan alla Sveriges webbhotell då och då.
Vi har pga den senaste tidens stora tunga DDOS-attacker köpt in hårdvara till ett högt pris från DELL och kommer nu under sommaren att byta ut samtliga routrar och switchar i våra datacenter i STHLM. Detta som ni alla förstår är inget som man bara gör över en natt (då det handlar om att bygga helt nytt nät) utan tar tid. Vi räknar med att allt ska vara klart och åtgärdat under sommaren, vi siktar i dagsläget på Juli.
Här är våra nya DELL E1200i som kom till kontoret i går:
Som även Danielos skrev kanske du ska titta på en större lösning, jag kan kontakta dig omgående (via mail) för att diskutera en större lösning, vi kan självfallet erbjuda ett bra pris på detta som kompensation för den nertiden du har upplevt hos oss.
Mvh,
Fredrik