Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Hur menar du att det är säkrare att handla design från dig gentemot 99designs? Hur vet jag att du inte plagierar någon annan, eller tom använder en gratis psd som grund.
Vår logo passar perfekt för oss, både grafiskt, och budskapsmässigt vi förhörde oss med 3 svenska byråer för vi gick till 99 designs, ingen av de svenska levererade i närheten av det vi fick från 99designs.
|
Grattis!
Spontant tycker jag många underskattar värdet av en väl utförd grafisk profil för företaget, inklusive en logotyp (som ju bara är en liten del av denna). Jag förstår att folk vill spara pengar, men när de lägger ett par hundralappar på loggan och hundratusen på kontoret är det lätt att häpna. Jag ser prov på det fenomenet i Thailand relativt ofta, men gissar/ser att det är bättre ställt i Sverige.
Sedan finns det ju prov på motsatsen. Dvs då större företag och instutioner/organisationer lägger ner orimliga belopp på att fräscha upp sin grafiska profil. Kanske var Stockholms Stads aktuella "uppfräschning" ett sådant exempel??! Jag är inte så insatt.