Kamrater Conny o Clarence!
Er kod är bra och min kod är bra. Denna tråd börjar utveckla sig till en religiös åskådning.
Jag menade bara att användaren Legendarisk skulle utforska sina möjligheter och inkludera det sätt han vill för att kunna prata med just sin databas. Du Clarence är "administrator" vilket bör göra att du kan elevera frågan till en högre och mer abstrakt nivå. Jag tycker inte du eller Conny har fel. Men jag tycker Clarence är partisk.
Jag har väl aldrig sagt att man ska börja med dålig kod? Procedurbaserad kod är väl det de flesta flygplan, pensionssystem och andra rätt ändamålsenliga system jobbar med? De mest rudimentära systemen bygger på metoder som bevisats hålla under mycket lång tid.
Jag håller nog med Carl Sassenrath att de flesta OO projekten har mycket svulstig kod och därmed blir svår att underhålla. De som inte håller med Carl kan ju alltid argumentera på hans blogg! Jag tror Carl har mer erfarenhet än de flesta av oss med tanke på att han utvecklat ett flertal operativsystem och programmeringsspråk.
Vad jag menar med att webben i sig är mer procedurell än t.ex. en Windowsprogram är att varje klick som laddar om en sida instansierar sig själv och därmed förlorar du OOP vid varje klick. $newFow = new Form(); förlorar lite av sin charm där tycker jag iaf.
Häxprocesser och imperativ förföljelse är inte adekvat här. Användaren 'Legendarisk' vill veta vilket sätt som bäst lämpar sig. Vi har alla tre och fler därtill visat på ett flertal sätt ur flera olika vinklar hur du kan kontakta databasen. Det är väl bra?
Nu är detta ett glömt kapitel för mig. Som Clarence och Conny indirekt säger...må bästa program tjäna mest pengar
Hoppas Legendarisk och andra läsare fick hjälp, jag skickar gärna min skype om du behöver hjälp.