Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-14, 23:38 #16
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av corneliisandberg Visa inlägg
OT: Angående Clerence kommentar och för din egen del ta gärna del av vad andra tycker om ämnet OOP och mer rakt-på-sak programmering som procedurell programmering kanske kan kallas. Jag tycker Java är vackert språk men jag får mer gjort med Php men har igentligen ingen religös åskådning om ämnet som sådant. Men att säga att man tycker procedurbaserad programmering rockar 2013 betyder att man genast ska brännas på bål anno 1498 i Spanien. För webben är procedurprogrammering mer naturlig tycker jag. Men alla tycker olika såklart.
Länk: http://www.rebol.com/cgi-bin/blog.r?view=0425
Mer rakt på sakprogrammering, kanske jag kan hålla med om. Om du är helt säker på att du får koden rätt direkt och snabbt, inte vill testa koden, inte vill ändra delar av koden och inte vill vidareutveckla den så sparar det dig tid och energi.

Men för all del, jag har inget emot att man börjar med dålig kod. Huvudsaken är att man börjar, fortsätter och man vill röra sig framåt. Därför jag tycker frågan i tråden är svår. Jag har också skrivit dålig kod, det hör till att man har en personlig utveckling. Själv skriver jag bättre kod för varje år som går trots att jag jobbat mestadels med PHP i över 10 år (med hobbyprojekt och mindre projekt i en mängd andra språk, förvisso).

Att du tror att man ska använda Java för att skriva objektorienterad kod tyder på väldigt liten erfarenhet på området. Själv jobbar jag objekt-orienterat med PHP sedan många år, liksom mina kollegor. Inte sagt att det är perfekt kod för att det är objektorienterat, men det ger förutsättningarna att växa till en bra nivå. För 5-10 år sean var PHP communityn förvisso väldigt omogen inom området och man har på något dumt sätt på den profesionella nivån lärt sig själv det som t ex Java-communityn lärde sig fem år tidigare. Men det kanske också handlar om PHPs ursprung.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat