Legendarisk: Fortsätt experimentera och ha kul. När du säger att du vill lära "rätt" från början så har du inte fel i sak men jag tror på mängdträning allra först. Tanka ner färdiga skript, ändra någon klass eller metod och spinn vidare. En sak man lär sig efter ett tag är att det som är rätt idag kan vara helfel imorgon. Som militär ambulansman fick jag lära mig 15-2 metoden vid hjärt-lungräddning och idag är det någon annan kombination som gäller. Spelar roll om personen lever när kvällen är slut eller hur!
Skicka pm så ger jag dig gärna min skype och kan hjälpa mer hands-on om det behövs.
Ha en god och behaglig kväll!
OT: Angående Clerence kommentar och för din egen del ta gärna del av vad andra tycker om ämnet OOP och mer rakt-på-sak programmering som procedurell programmering kanske kan kallas. Jag tycker Java är vackert språk men jag får mer gjort med Php men har igentligen ingen religös åskådning om ämnet som sådant. Men att säga att man tycker procedurbaserad programmering rockar 2013 betyder att man genast ska brännas på bål anno 1498 i Spanien. För webben är procedurprogrammering mer naturlig tycker jag. Men alla tycker olika såklart.
Länk:
http://www.rebol.com/cgi-bin/blog.r?view=0425