Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-13, 10:18 #5
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Som sagt, även om jag inte har något att dölja känns det knasigt.

Ungefär samma känsla som att någon kopierat och lämnat ut nyckeln till mitt hem och det är fritt fram att rota bland mina privata prylar.
Jag håller helt med dig. Bra liknelse. Oavsett om man har något att dölja bör alla ha rätt till en privat sfär där ingen får rota. De flesta vill inte att deras fruar/sambos/barn osv ska läsa ens privata mail helt fritt .. och än mindre någon total främling.

Själv så tror jag att gemene man i Europa tycker riktigt illa om detta, även om jag inte sett några undersökningar. Svenska politiker tycker väl iaf det är allvarligt, även om de står tysta och pacifierade med hänvisningar till EU-arbete.

Dock visar ju undersökningar i USA att majoriteten stödjer det pga "kriget mot terrorism". Jag tycker detta stöd är mer skrämmande än själva övervakningen. Påminner för mig mycket om tänk som möjliggör och skapar totalitära stater än ett som hör hemma i ett samhälle där frihet värderas högt. Söndra och skapa misstänksamhet och hat mot "de andra" ... så kommer acceptansen för det mesta på köpet.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat