Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jo, jag ifrågasatte som sagt var inte att du känner på det viset men de flesta reflekterar inte särskilt mycket över det, därav att det inte är något större bekymmer för Facebook, Google med flera.
Jag är tveksam till att Snowden gjorde detta helt osjälviskt. Lutar mer åt att han ville få sin tid i rampljuset och bli nästa Assange. Att helt sonika överge sin flickvän sedan flera år tillbaka på det viset luktar lite unket minst sagt - hon lär bli hårt ansatt även om han inte finns i närheten. Känns spontant som en intelligent narcissist i likhet med Assange. Därmed inte sagt att avslöjandet i sig är fel.
|
Vi kan förstås gissa (med enbart andra eller tredjehandsinformation via media). Men vad vet vi egentligen om hans hans avsikter och vad vet vi om hans flickvän annat än att hon är 28 år och arbetar som akrobat (även det andrahandsinfo)?
Eventuella personlighetsdrag behöver inte heller utesluta att dessa två (Snowden och Assange) har goda intentioner med sitt handlande. Personligen säger jag varken bu eller bä innan jag vet mer.