Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-09, 20:12 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Det spelar ingen roll om ni kommit överens om saker och ting över Facebook, en fika eller i kön på ICA. Det ni kommit överens om gäller (inom rimliga gränser) och nu är det ju dessutom skriftligt som du säger.

Skrev du verkligen rätt när det gäller priset? Låter som att du arbetar mer eller mindre ideellt? Att ni inte är överens verkar främst bero på bristande kommunikation och er oerfarenhet. Att de inte vill gå in i koden och ändra texter borde ni exempelvis ha förstått från första början och då antingen fortsatt arbeta med Wordpress (vilket vore rimligt med tanke på att de uppenbarligen vill hålla nere kostnaderna till ett absolut minimum, om inte långt mer...) eller sett till att implementera en WYSIWYG-editor på egen hand. Å andra sidan borde de ha förstått att en svensk utvecklare inte är gratis.

Även om ni nu mer eller mindre jobbat gratis så tycker jag du/ni bör se till att sidan fungerar så som ni kommit överens om från början, varken mer eller mindre, alternativt betala tillbaka hela summan. Det var ju inte mycket som återstod utifrån de ursprungliga kraven vad jag förstår? Strunt samma vad de kommit med för krav och önskemål i efterhand, vill de inte betala för något ytterligare utöver det ni kommit överens om så är det deras bekymmer.

Bägge parter har varit väldigt naiva och som jag ser det är det bättre för er att ni tar smällen, inte alls för att de har rätt utan för att det ser bättre ut. Studenter nappar av naturliga skäl på allt som är gratis och billigt och de har förmodligen inte haft något emot att utnyttja er välvilja så här långt. Ni måste sätta ner foten men samtidigt avsluta det hela så snabbt och smidigt som möjligt.

Vilket råd ni än följer av de som givits i den här tråden så gör ni inget fel, felen har redan begåtts så att säga Förhoppningsvis har ni lärt er en del av hela historien.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-06-09 klockan 20:24
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat