Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: May 2008
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: May 2008
|
Eftersom ni diskuterat på Facebook så har ni avtalet i skrift. Sen att det kanske inte är lika hållbart i domstol som några A4-sidor med AVTAL som rubrik och underskrifter i slutet, så är det ändå överrenskommelse i skrift. På Facebook går även varje part att härleda till ett användarkonto.
Ni tog betalt för 2 timmars jobb men det låter som ni jobbat betydligt mer än så?
Det farligaste är detta: "och att småfel och buggar skulle fixas och åtgärdas allt eftersom de dök upp". Skulle jag varit beställare och det inte fanns något avtal som säger annat tolkar jag detta som en livstids garanti som ni ska utföra utan kostnad.
Om ni istället nämnt att ändringar kommer att kosta så skulle det inte vara några konstigheter. Jag förstår mycket väl att de vill att ni jobbar gratis nu. Det skulle nog de flesta beställare begärt, om jag uppfattat situationen rätt.
Ska de ha pengarna tillbaka? Tveksamt. De har betalat för 2 timmars jobb och fått levererat betydligt mycket mer än så. De har dessutom fått en sida som de godkänt.
|