Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-08, 23:25 #20
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Jag tror du är medveten om att du inte kan sitta och kopiera andras verk, eller hur? Det betyder att du på sin höjd kan ta inspiration från andra (vilket man många gånger gör). Men det betyder samtidigt att mixen som du gör är unik, och den kanske inte alltid är den bästa.
Då är det bra att lägga ut sina verk på ett forum eller annan kanal där man kan få synpunkter om sitt verk. Även de allra bästa gör på detta sättet.
Att trådskaparen ber om att få synpunkter på sin hemsida (hans kunskaper), betyder inte att han nödvändigtvis inte kan sin sak, utan många gånger kan det vara för att man vill veta om det är något i sina kunskaper som behövs förbättras. Det kan ingen bok, eller att leta inspiration, säga till dig på ett bättre sätt än att rådfråga riktigt folk.
Mycket bra skrivet. Håller med dig till 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Jag skulle inte ha några som helt synpunkter om TS ville ha hjälp och synpunkter på en vanlig hemsida. Men nu gäller det en webbyrå som han vill tjäna pengar på. Han skriver bla följande på sin sajt "En komplett, skräddarsydd webbplats kodad från grunden. Jag bygger bättre webbplatser genom användarvänliga webblösningar som följer de senaste trender vad gäller webbstandarder för att du ska få en framtidssäker lösning...."

När jag läser den texten och tittar på hans kod så får jag inte ihop det. Först lär man sig att koda ordentligt, man bygger,läser på, testar,misslyckas, tittar på andra, frågar andra om råd (jag hjälper mer än gärna till) - sedan, när man känner att man behärskar kodningen börjar man hjälpa andra och ta betalt för sina tjänster. Inte i omvänd ordning. Det är som med vilket annat hantverk som helst.
Jag förstår hur du tänker, köper dina argument och ironiskt nog håller jag med dig. Men man måste ju börja någonstans, ellerhur?
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat