Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Efter alla formens regler så borde IIS vinna det här eftersom saken är helt absurd, jag tror dock ändå att detta kommer att sluta med beslagtagelse av domänerna. Rätten har väl Hollywoods hand upp bakvägen och runt levern vid det här laget, så jag ser inte för mig att det här blir något annat här, än i fallet mot TPB med korrupta poliser och domare som jobbar direkt för att tillgodose Hollywood sina behov, trots att dom är jäv.
|
Du menar väl inte på fullt allvar att du tror att svensk polis och domstol skulle springa Hollywoods ärenden:-)?
Nu tänkte jag slänga litet ved på brasan.
Om vi lämnar svenska åklagares tvivelaktiga metoder för en stund och istället går till grundproblemet som gett upphov till hela den här cirkusen, nämligen det faktum att de som producerar musik, film etc. vill ha betalt för sina verk.
Är det så orimligt?
Jag kan hålla med om att det inte känns speciellt kriminellt att ladda ner en rulle eller en CD men om en artist t ex. gjort en deal om att han eller hon får procent på antal sålda ex. som sedan inte säljs för att man kan ladda ner låtarna gratis på sajter som TPB, är detta ok?
Mot bakgrund av detta så kan jag förstå att åklagare försöker hitta nya vägar för att stävja fildelning, även om det senaste påfundet verkar vara av det mer desperata slaget..