Visa ett inlägg
Oläst 2013-05-17, 23:18 #5
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Tack för alla svar, uppskattas.

Avtalet ingås mellan Handelsbanken Finans och kund i samband med att De godkänner köpet, köpet sker också i deras betalmodul, inte i vår shop, kund flyttas från vår shop till deras system. Så här står det på fakturan:

"Fordran enligt denna faktura är överlåten på Handelsbanken Finans AB och skall betalas till Handelsbanken Finans AB. Vid utebliven eller försenad betalning debiteras påminnelseavgift med fn 50 kronor, samt dröjsmålsränta med 24% från fakturans förfallodag."

Vid Delbetalning så är det ett helt kontoavtal som skrivs under och returneras postvägen av kund.

Posten har i detta fall kontrollerat ID-kort på budet (passhandling) som haft med sig adressatens ID-kort för att få ut paketet, budet har således genomfört ett bedrägeri med adressatens personuppgifter. Hur i hela friden ska man kunna skydda sig mot någon som gör på detta sätt? Med Postens rutiner blir det ju omöjligt. En person som stulit eller förfalskat ett id-kort kan ju via ett "bud" hämta ut hur mycket som helst som man beställt i någon annans namn.

Posten har också namn och kopia på passhandlng på budet, jag kollade upp detta via upplysning.se och det finns bara 1 person i Sverige med det namnet, man tycker ju att det borde vara en enkel sak för polisen att göra ett hembesök omgående? Eller att HB riktar sitt krav mot denna bedragare direkt istället?

Senast redigerad av dannel77 den 2013-05-17 klockan 23:21
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat