|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2010
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2010
|
[QUOTE=DanielN;20470121]... Men samtidigt, jag driver sajter som jag har utvecklat och jobbat aktivt med i flera månader som generar 1/10 av sajter som jag har byggt på på 2 dagar och låtit vara. Sätt upp en tidsram tex 2 mån, genererar inte sidan pengar då och ser du att besökarantalet är ung densamma är det bara att glömma den.../QUOTE]
Håller inte alls med. Ska man bygga SEO gäller att bygga långsiktigt. De flesta gånger dröjer det flera månader innan man får någon ranking som helst av Goolge och om man ger upp efter en viss tid(t.ex. 2 mån) så hinner man ju oftast inte bygga upp tillräckligt bra SEO för att det ska ge något. Det är först när man börjar klättra i serpen som besökarna börja strömma in så man kan ju inte ge upp innan dess.
Gör istället ordentliga analyser på konkurrensen på varje nyckelord och välj några nyckelord med hyfsad trafik och där du känner att du har en chans att slå dig in. Det finns massa bra verktyg för att kolla det här. När du hittat ett par nyckelord där du känner att det finns bra möjligheter gäller det att satsa långsiktigt och att inte ge upp.
Förarbetet och konkurrensanalysen är extremt viktig. Annars riskerar du att kasta de där månaderna det tar att bygga upp bra SEO i sjön utan någon som helst utdelning.
Senast redigerad av pelmered den 2013-05-17 klockan 12:43
|