Visa ett inlägg
Oläst 2013-05-14, 19:59 #10
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2013
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Men hobby kan man bedriva som hobby tills den omsätter ca 30 000 kr per år.
Då är det ett tag kvar tills jag faktiskt behöver registrera mig som ett företag.

Citat:
Men har man regelbundna intäkter så är det ju en bra idé att starta företag så fort som möjligt eftersom relevanta kostnader man har i verksamheten också blir avdragsgilla om man bedriver verksamheten i företagsform.
Då kan det bli dags att börja organisera sig och planera för framtiden, och se om det det blir aktuellt. Vilket jag hoppas på, då det varit en lång dröm att försörja sig på sin hobby (det vill väl alla?)

Citat:
Vill man "smyga igång" med små omkostnader så kör man enskild näringsverksamhet utan att registrera sig hos Bolagsverket, men väl skaffar godkännande för F-skatt och momsregistrering hos skatteverket, så har man i princip 0 kr i startkostnader (förutom några frimärken pappersark, kuvert och en kulspetspenna för 5 kr, så säg att dina startkostnader blir max 50 kr).
Haha! Några kuvert och pennor har jag väl liggandes, så då blir det till att läsa på om F-Skattsedel på skatteverket ikväll.

Citat:
Sen behöver man bankkonto, Bankgiro, domäner, webbhotellkonto, dator m.m. och då rusar kostnaderna i väg....
Jo, det kan jag absolut tänka mig att det gör, och inga utgifter jag ser fram emot. Men för att tjäna pengar, måste man ju faktiskt spendera pengar också.

Måste verkligen tacka för ditt svar Conny, det var väldigt upplysande!
jejje.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat