Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
Man får hoppas att dina kunder inte kan något om optimering och html/css iaf, jag är ganska allergisk mot webbutvecklare som påstår och går hårt på att dom optimerar kunders hemsidor samtidigt som deras egna hemsidor är dom i särklass minst optimerade på denna planeten.
Tex, du har typ 10 http request bara för dina CSS filer, du har typ 20-25 request för alla dina js filer (detta är nästan 8ggr så många requests som är rimligt), dessutom är dessa extremt tunga, så din egna hemsida vittnar absolut inte om att du kan något om optimering så som sagt, hoppas inte kunderna går på djupet på din egna site.
Dessutom ser hela sidan ut att vara ett färdigt WP tema, det riktigt skriker färdigt WP tema, i CSS:en finns det flera olika färgteman, varför skulle du ha gjort detta om du skapade temat själv? Så, den känns väldigt färdiggjord, något jag också är allergisk mot, det kryllar nämligen av personer som slänger upp en WP installation och aktiverar ett tema, sen helt plötsligt är dom "webbutvecklare", "webbdesigner", fullständigt överflöd av dessa personer finns det. Dessutom kryllar det av CSS som inte används alls på sidan, nästan 50% av CSS:en används inte, så om du gjort sidan själv, skulle inte då typ 100% av CSS:en användas till något?
Skulle inte bli förvånad om man skulle hitta temat på themeforest eller något.
Edit: Jaha, medans jag gick igenom din sida och skrev ovanstående så besannades mina farhågor. Seriöst, varför finns det så många som påstår sig vara webbdesigners men tydligen inte ens kan designa deras egna hemsida. Seriöst, det är helt sjukt att någon som kallar sig för webbdesignare använder sig av ett färdigt WP tema.......
Senast redigerad av JesperA den 2013-05-12 klockan 19:14
|