Visa ett inlägg
Oläst 2013-05-05, 15:14 #19
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Hur funkar det rent praktiskt om man skulle dö och sitter
På ett gäng premiumdomäner som man vill skall gå i arv, kan IIS gå in och överlåta domänen till arvtagare? Eller är det mitt jobb att förvara koder i ett kassavalv?
Det är vanligtvis inte IIS/:SE som går in och överlåter domäner, utan den som förfogar över den upplösta/bortgångna registrantens tillgångar (Förmyndare / förvaltare / testamentsexekutor etc.) tar förslagsvis kontakt med den part med vilken registranten har/haft sitt avtal för domänen (administrerande registraren).

Det är denne som ombesörjer ägarbyten och behöver kalla in nödvändiga underlag för att exekvera ägarbytet.
Vilka rutiner "din" registrar har för detta, bör du kontakta denne om, och inget som jag kan uttala mig om generellt.

Ovan förutsätter att konkurser inte är avslutade och att dödsbon inte är upplösta.
Det är först efter att konkursbon/dödsbon stängts och avslutats som den nya kommande punkten 6.1.5 kan komma att bli aktuell.

Men vill du att en domän ska tillfalla en viss person eller organisation efter efter din bortgång, så kan ju ett bra första steg vara att upprätta ett testamente, skulle jag gissa.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat