Citat:
Om du skickar en vara med försäljningspris 69 kr med rek. som kostar dig 90 kr så kanske du ska fundera över alternativ.
|
Detta är ETT exempel, det är inte så varje leverans ser ut, men ofta är det saker för några hundra kronor som skall levereras.
Citat:
Är det ett problem med förstörda förpackningar så tycker jag att du ska informera kunden om att denne har rätt att varsamt öppna och undersöka, men att skadad förpackning debiteras med x kr vid retur. Tveksamt om det håller vid prövning, men dit behöver du aldrig komma.
|
Detta har vi gjort i köpvillkoren, spelar ingen roll.
Citat:
[Sen kan jag upplysa dig om att Ztream (Dan) är en av Sveriges mer framgångsrika ehandlare och han har sysslat med ehandel ett bra tag, så du bör nog lyssna på vad han ger för råd. Smarta handlare anpassar sig och drar nytta av lagar och regler, de andra gnäller och klagar.
|
Vem har sagt att jag inte anpassar mig efter rådande regler och lagar? Men det behöver ju inte betyda att jag håller käft och tycker det är bra eller hur?