Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-29, 20:29 #1
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
Enligt ditt resonemang har tillväxten mycket att göra med säkerheten i att kunden kan skicka tillbaka varor, och jag kan hålla med dig så långt - men vem säger att det skulle vara annorlunda i en oreglerad marknad?

Ponera att du har två företag att välja mellan. A låter dig returnera varor, och B skickar dig skräp och låter dig inte byta. Vem köper du av? Visst att ett par kunder kanske tar B, men rykten sprider sig fort och snart har B inte längre några kunder.
Kan bara hålla med.

Efter 12 år i USA som ehandlare OCH kund vill jag påstå att det fungerar alldeles utmärkt med returer utan inblandning av en massa lagar och myndigheter.

Jag vill t.o.m. hävda att det fungerar bättre för kunderna. Själv ger jag 90 dagars returätt 'no questions asked'. Kundern kan alltså returnera inom 90 dagar utan att behöva ange nån som helst anledning med 100% återbetalning.

Alla sajter jag handlat från under dessa 12 år har haft mycket generösa returgarantier.

Ta Zappos.com som ett prime example. De slog sig in på marknaden och i princip tog över hela skobranchen online med sitt extremt generösa returavtal. Gratis frakt åt båda håll och 'no questions asked' returrätt under hela 365 dagar efter köpet.

Så jag personligen är helt övertygad att marknaden tar hand om detta minst lika bra som om det vore hårt reglerat av farbror staten.

Just my 2 cents.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat