Flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
Självklart är det så, men då får dom ju rimligen ta ansvar för de kostnader som uppkommer också. Det är ingen ursäkt att man handlat på "impuls". Att dom sen också skiter i att ens höra av sig, är riktigt dålig stil. Postförskott är ett betalsätt som många föredrar, just för att det är så inarbetat, vi har det inte för att vi vill ha det, utan därför att vi alldeles säkert skulle förlora ordrar på att inte ha det. Alla är inte bekväma med att handla med kort på nätet, vidare har kortföretagen avgifter också så det är dyrare för oss i slutändan.
Det handlar inte om fakturan vid förskottsbetalning, snarare att kund kan beställa dyra saker som vi normalt inte lagerför, sen när varan skall levereras och man kontaktar dem, så har dom ibland handlat den någon annnstans, ibland har dom inte pengar att genomföra köpet, eller ibland har dom ångrat sig. I alla fall så har dom inte meddela oss detta. Vi står då med en dyr vara som skall (i de fall där det är möjligt) skickas åter till grossists och återföras till lager. Kostnader som onekligen till 100 % borde hamna på kund.
|