Citat:
Släng ut det på gamla fb-sidan Kör en "hjälp oss" post på G+ och twitter. Se hur långt det räcker.
|
Ja precis, det ligger i planerna, började lite försiktigt igår kväll, dock är responsen kl 01:00 inte de bästa, som väntat
Citat:
Betala 100 kr plus de 30 som det kostar att bli annonsör och nå på så sätt ut till större målgrupp (marknadsför ett inlägg). Du kan ju alltid köra någon tävling med ett kul pris också om man gillar sidan, sånt verkar fungera!
|
Aha, jag trodde jag var tvungen att ha cirka 250-300 likes först? Det var först då jag fick promotering av poster på den gamla sidan. Tack för tipset
Citat:
Håller med Logic, tveka inte att fråga, har du folk som redan gillat din gamla sida så får du skicka ut en request och be de gå över till den nya sida, de bör även dela med sig din nya sida till sina vänner med
Jag ordnade det iallafall, vi få se om någon av mina ger dig någon like.
|
Tusen tack för kloka ord och insats
Citat:
Ursprungligen postat av makaflOw
Vad du än gör, så köp inte utländska likes. Du kan ju anlita någon som hjälper dig fixa svenska, riktiga likes om du vill..
Jag själv skulle försöka arbeta med Facebooks egna annonser för att få upp antalet fans..
Kanske lite kostsamt, men gör du rätt behöver de inte bli allt för dyrt.
|
Jag tänkte dock som så att oavsett om det är utländska likes, eller svenska, så lär denna typen av "likers" inte ha något värde för mig, så det är nog sannolikt folk jag raderar efteråt, då jag hellre har 200 intresserade medlemmar än 1000st seat fillers
Men jag ska ta och dra igång några kampanjer för att bygga likes och se vad det ger för resultat, har bra erfarenhet med det från gamla sidan.