Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-23, 03:34 #22
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Läs igen så ser du att det inte handlar om någon kund. Jag drev en projekt tillsammans med en sk. vän, när pengar rullade in så stängde han ut mig (böt inlogg till webhotell, ftp, databas m.m) och tog allt mitt arbete. Han var ansvarig för administrativa uppgifter, och jag det tekniska. Om det var en kund så skulle jag givetvis behandlat situationen annorlunda. Avtal fanns inte då jag var ung och dum, inte en susning om att det skulle gå så bra som det gjorde och det faktum att det var en bra vän, blåögd som man är.
Att förstöra är ändå inte OK, du tar lagen i egna händer i stället för att driva det rättsligt som man ska göra.

Jag vet inte hur ert avtal ser ut så jag kan inte säga exakt vad som ska ske, kanske du ska anmäla honom för stöld, eller dataintrång, vad vet jag. Allt beror på avtal, bolagsform, teckningsrätt och era handlingar mot varandra, det kan vara komplicerat.

Jag tycker det är viktigt att alltid agera fullt legitimt och korrekt även om motparten inte gör det, om du ska ha framgång i en förhandling eller rättsprocess så måste du själv sköta dina kort enligt konstens alla regler, annars förstör du bara för dig själv.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat