Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Nu pratar jag utifrån ett perspektiv från hela branschen, här på hemmaplan och även utomlands... Jag har säkert haft konton hos över 20 registrarer och gjort massa tester och jag kan konstatera att problemet du nämner ovan gäller inte bara den registrar du pratar om utan det gäller mer eller mindre samtliga.
Sedan vad har kunden för skyldigheter kan man fråga sig? Om leverantören erbjuder möjligheter att ta bort domäner som jag vet med säkerhet inte längre ha kvar hos dom så gör jag det, annars kontaktar jag deras support så jag slipper få onödiga fakturor.
|
Så ni vet om att problemet, men bryr er inte? BRA!
Ett litet tips, från en simpel lekman, är att ni då gör något åt det. Bevisligen är folk trötta på nämnda problem - kanske ni kan ta några kunder från dina "över 20 registrarer" som vill ha en registrar med ordentliga rutiner.
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Testa och betala fakturan och se vad som händer? Kontaktar företaget dig och vill ha ditt kontonummer t.ex för återbetalning? Eller kanske dom erbjuder dig en förnyelse av en annan domän för motsvarande pris?
|
Been there, done that! Krävdes åtgärd från mitt håll för att få Binero att betala tillbaka.