Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-21, 20:43 #10
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Ser väldigt mysigt ut, 750USD per natt senaste prislista när jag kollade om man inte vill ha minsta.

Men hur menar du med isolerat? Ligger det långt ifrån Flygplats?
Hur är klimatet? Att det är varmt och skönt fattar jag men om det är mycket regn och så?
Enda jag vet om Tanzania är att dom har en bra offshore bank FBME där, dock verkar flygförbindelser vara lite halvdåliga och väldigt långa byten.
Kanske något bra land man kan mellanlanda via för få mer optimal flygväg?
Åt andra sidan är det rätt skönt slippa Pappa betalar ungar som alltid är aspackade.
Men har du varit där nyligen? Eller vad det länge sedan du resta dit?
Vi var på Zanzibar i tre veckor för fyra år sen, bodde hemma-hos inne i Stonetown och hängde med pojkarna i gränderna. Min fru talar swahili och har bott där tidigare så. Vi bodde inte på det föreslagna hotellet. Mnemba Island är ett alternativ om du söker avskildhet.

Vädret är som en finsk bastu, mycket hög luftfuktighet och runt 30 grader varje dag. Nu är det regn- och lågsäsong men om du åker i november-januari bör det vara bättre väder.

Flyget är inte som Emirates direkt men KLM/Kenya Airways/Ethiopian Airlines trafikerar Zanzibar. Sen får du flyga pytteplan till Pemba och åka båt. Om jag förstått det rätt så är det bara båt som gäller för att komma till hotellet.

Ethiopian tror jag flyger Stockholm-Rom-Addis (etiopien)-Dar es Salaam-Zanzibar. Många mellanlandningar, tog ett dygn att resa ner och lika länge hem. Ofta nattflyg. Flyger du från Europa kan du mellanlanda i Doha/Qatar på vägen ner.

Jag har även hört att det finns nån slags reseguide för Zanzibar online som du säkert hittar om du googlar.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat