Citat:
Ursprungligen postat av DanielN
Ledsen men jag känner att jag måste hoppa in i tråden. Det är en utvecklare som tydligt skriver att han behöver hjälp och skriver tydligt vad han och hans företag kan erbjuda. Procent i bolaget, kontorsplats mm. Han vill inte skriva ut exakt vad det är för idé men förklarar att han gärna tar ett möte med dig, visar affärsplanen och bjuder på lunch. Det enda han får tillbaks är bitterhet och skit.
Jag trodde att man skulle försöka hjälpa varandra i detta forum, kanske lite naivt av mig.
|
Inget av den information som kommit fram i denna tråd har väckt mitt intresse för ett personlit möte. Jag har över 25 års erfarenhet av utveckling och har sett det mesta, om mitt intresse ska väckas så måste det till mer än så här.
Jag har sett massor av dessa "hemlighetsfulla" "erbjudanden" om att de ska berätta/avslöja världens grej vid ett personligt möte. Sen visar det sig att man ska sälja abonnemang på mobiltelefoner eller att det är ett hallelujamöte med scientologerna.
Så jag är inte lättlurad eller naiv, jag har varit med om både den ena och det andra. Någon som inte berättar vem de är eller vad de håller på med har jag inget intresse att träffa. Jag känner deras typ väldigt väl (tyvärr).
Det finns seriösa sätt att hantera hemlig information på, för man kanske inte vill skriva alla företagshemligheter i ett öppet internetforum. Men den hanteringen går inte till så här.