Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB
Vi har backup för elen men det var kylan som blev problemet. Anycast har vi också men varför det inte fungerade som det ska kommer vi givetvis kika på. Just nu är fokus på att få upp alla tjänster men när detta är klart kommer vi gå igenom händelsen med alla inblandade parter.
/Jimmie
|
Trevligt Jimmie.. Men jag har lite svårt att tro på er AnyCast hur alla era dnser inte kunnat gå ner...
NS1.loopia.se och NS4.loopia.se går till samma ip-adress och samma hall : 93.188.0.20
NS2.loopia.se och NS3.loopia.se går till samma ip-adress och samma hall som ns3 och ns2. : 93.188.0.21
Majoriteten av alla kunder ni har använder ns1 - ns4. ni har sammanlagt 2 dnser om ni inte kör någon router historia bakom eftersom ni bara lossas att ni har 4 st men att dom går till samma ip som även svarar för revers för ns2. och ns1.
Sen har ni en backup DNS i norge? NS5.loopia.se som inte en enda av era kunder är kopplad emot. Och då undrar ni hur detta kunde hända?
Skickar även med en pastebin :
http://pastebin.com/PYBffKPK
Gärna en förklaring på ditt uttalande om att detta inte kunde hända får du gärna förklara för jag är riktigt nyfiken på det här