Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-16, 16:55 #1
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Standard Binero hotar stänga ner sida för gott. Rätt enligt avtal?

Förra veckan fick jag ett meddelande från binero att de utan förvarning stängt ner min sida www.barnwebb.se då sidan innehåll många spaminlägg.
Jag rensar bort majoriteten i phpmyadmin och ber dem på fredagen öppna sidan så att jag kommer åt admin-gränsnitt för att därifrån kunna radera resten då det är extremt tidskrävande för mig att radera allt i phpmyadmin då jag bara ser tabellnamnen och inte ser om en post är spam utan måste gå in i varje tabell för att se om det är spam.

Får ett mycket ovänligt svar tillbaka att det finns spaminlägg kvar så sidan ligger offline hela helgen. Jag raderar ytterligare inlägg i phpmyadmin och förklarar att jag behöver tillgång till sidans admingränssnitt som också är nedstängt för att kunna hitta allt, men får tre gånger till svaret att de kan se ytterligare några spaminlägg och vägrar öppna sidan förrän idag.

För några år sedan hade jag problem med spam på samma domän då sidan körde wpmu och sidan blev även då nedstängd. När den öppnades ändrade jag så att alla bloggar skulle godkännas manuellt, men när jag uppgraderade till wpms så verkar rättigheterna ha återställts, därav dessa nya spaminlägg.

I mailet från binero hotar de med att stänga ner sidan för gott om den återigen skulle drabbas av spam som belastar servern.

Jag försöker läsa i avtalet om binero har rätt att göra så, men hittar inte.
Kan de göra så?

Isåfall är det ju ytterligare en anledning att välja bort binero.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat