Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice
400 flaskor * 50kr = 20 000kr, inte 200 000kr. Finns det några som helst intäkter eller är det bara lagret ni säljer?
|
Hej!
Jag ber verkligen om ursäkt, det var lite sent på dagen och jag var väldigt trött! Det jag menar är 20 000KR självklart! Och
startbudet ligger på 20 000 också!
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme
Vad är det du ska ha 30.000:- för, mer exakt?
Hemsidan är en template som ni köpt för 88kr ( Länk), Facebook-sidan har 24 likes, domänen är inte bra då det slutar på "uf".
Då återstår bara lagret, 400 flaskor, som du sätter ett startbud på 30' på. Det betyder alltså att köparen betalar minst (iom att det är startbud) 75 kronor per flaska, och enligt er undersökning kan sälja för 50.
|
Hej!
Ber om ursäkt igen priset var fel och startbudet. Det man köper är själva lagret som är 400 flaskor. Webbplatsen är enormt marknadsfört då vi har skrivit ut vår logga på flaskan samt länk till webbplatsen. Vi har även deltat i en mässa och en ny mässa idag vilket blir totalt 2 mässor, den sista mässan som vi deltar på har det innan varit mer än 11 000 besökare och det håller på i 3 dagar. Så genom att vi är där nu också och deltar så kommer vi marknadsföra Ice IT ännu mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenflykt
Om ditt/ert UF-företag kan ge en vinst på 20 000 SEK så undra jag varför ni inte behåller företaget själv? Bara en fråga
Finns det några inkomster idag? utgifter? och hur kom du fram till priset 30 000 SEK, hör gärna av dig och berätta lite hur du kom fram till det priset.
Om marknaden är stor just för dessa flaskor och att ni har 400 st i lagret och får en vinst på 20k så skulle jag inte sälja UF-företaget..
|
Hej!
Vi kan tyvärr inte behålla företaget då det ingår i vår utbildning att skapa ett UF företag (Ett UF företag behöver inte betala moms med mera (Mer information finns på:
http://www.iceituf.se/#!/uf), och sedan avveckla hela företaget inom 1 år och vi befinner oss just nu där på slutet. Som sagt ber om ursäkt för att jag har tänkt fel då det var en lång dag. Startbudet ligger på
20 000 KR.
Just nu finns det inte utgifter, eftersom vi är ett UF-företag brukar vi få kostnadsfritt delta i mässor, marknader. Vi brukar även få massa sponsorer.
Öppnar man en webbshop på hemsidan vilket vi hade tänkt att göra men fann inte tiden med skolan bredvid och helt plötsligt skulle vi avveckla företaget igen. Men öppnar man webbshop på hemsidan ökar möjligheten för försäljning, vi har deltat ut över tusentals visitkort på mässor & marknader.
Det man även bör tänka på är om man vill fortsätta hålla hemsidan uppe så måste man fixa webbhotell i 1 år om inte mer. Just nu finns det cirka 3-4 månader kvar på vår nuvarande webbhotell hos binero.