Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-11, 22:58 #27
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lando Visa inlägg
"Jag har inte tid att sitta och skriva fakturor själv utan betalar gladeligen några kronor per faktura för detta."

Startavgift 3000 kr
Årsavgift 3000 kr
Sedan 3% + 15 kr/faktura

Det blir nog lite mer än några kronor per faktura

Absolut är Klarna säkert jättebra om man behandlar så många fakturor men som i min firma när det rör sig om 5-10/vecka är det en mycket dålig affär att välja Klarna.

Anledningen att jag valde "Varning" i titeln är också för deras säljare sa något i stil med "Ni kan öka försäljningen med 25%" vilket jag inte sett spåret av.
Jag använde Amfa Finans (Hette Intrum Finans eftersom de var systerbolag till Intrum Justitia) för 10-12 år sedan. Då tog de 3500 kr i årsavgift, 130 kr i avgift för kreditupplysning på varje faktura, samt 46 kr i fakturaavgift, samt 6% av fakturabeloppet + moms på allt detta. Men då köpte de hela fakturan och jag fick pengarna samma dag in på företagets konto.

det är inte direkt jämförbart eftersom jag sålde fakturan medan jag antar att Klarna bara administrerar fakturorna.

Personligen tycker jag att dessa tjänster är lite överreklamerade för man borde kunna göra en egen kreditbedömning (k) och de som inte kan få kredit man kan köpa billiga kreditupplysningar för nivån 15 kr för privatpersoner) erbjuder man kortbetalning eller förskott via PG/BG.

Är beloppen på mindre än en tusenlapp så tycker jag inte man ska sälja på kredit alls utan enbart förskott/kort, eller så tar man risken som är hanterlig på de nivåerna.

Man måste inte ge kredit till varenda kotte, det är oftast bättre att sälja mot direkt kortbetalning från privatpersoner.

Kredit tycker jag man aldrig ge till annat än kunder man känner sen tidigare.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat