Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-10, 15:55 #16
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Klarna tar ju kreditrisken men de är klyftiga nog att inte bevilja köp till personer som tidigare visat att de inte kan betala. Om en kund hör av sig till dig och säger att hen vill köpa av dig men kanske inte kommer kunna betala, skulle du genomföra köpet?

Jag har jobbat inom ett mindre företag som gick bra men som också lät mig få upp ögonen på kostnader som man kan trimma men här ser jag inte riktigt problemet. Du har fått ett avtal med alla kostnader specifierade, totalkostnaden är ingen överraskning. Då är det upp till dig att bestämma om det är värt det för dig.

Att försäljningen skulle öka 25% bara för att du väljer Klarna säger väl sig självt att det inte går ihop. Statistik (som alltid går att vrida och vända) säger säkert att det finns en kundgrupp som gärna handlar om man kan få det via en smidig fakturering, men att personer som tidigare inte var intresserade av dina varor skulle börja handla är ju helt orimligt.

Om du har problem med att komma ur ett avtal som du förnyat utan att granska vad det tillfört dig så är jag rädd att det är ditt ansvar som ägare av butiken att hålla koll på. Visst är det surt att missa att säga upp abbonemang eller liknande så man blir bunden ett år till, men det är ju i slutändan ens eget ansvar.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat