Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-06, 10:13 #10
nordicwebteam nordicwebteam är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Jan 2012
nordicwebteam nordicwebteam är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Jag utvecklar både till magento och prestashop, byggt moduler till båda och har inga problem alls med prestashop.

http://doc.prestashop.com där finns en alldeles utmärkt dokumentation så det argumentet köper jag inte.

Dock kan jag förstå att magentoutvecklare har svårt för prestashop då det är en helt annan kodstruktur. Påminner mer om drupal med hooks till skillnad från magento som bygger på zend framework.

Nästan som att jämföra php med .net

Det största problemet som jag ser med magento för mindre kunder är att det är väldigt tungt system, ställer höga krav på hosting. Prestashop går att köra på enkla webbhotell.
Dessutom är processen för att uppdatera magento till en ny version ganska tung.
Angående dokumentationen. Jag menar alltså sämre än Prestashop och framförallt Open Cart. Inte att den var obefintlig.

Prestanda blir bättre och bättre för varje version av magento. Prestashop kräver lite mindre men är samtidigt inte ett lika stort system. Men detta handlar om hundralappar skillnad i pris för hosting. Det som kostar är support och utveckling. Men det ska vara mycket små kunder för att det ska vara en avgörande skillnad.
Men om du vill ha exempel på prestandan så kan du testa, offleash.se eller vaxduk.com som ligger på vår lösning som är inställd efter magentos riktlinjer.

Senast redigerad av nordicwebteam den 2013-04-06 klockan 10:19
nordicwebteam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat