Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-05, 13:19 #6
Rob Rob är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Rob Rob är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Conny jag tror det är flera som har sagt till dig att allt du säger behöver köpare och säljare inte tänka på när man ska sälja enstaka sidor här på forumet.

Oftast så räknar man intäkter och då har man redan dragit bort serverkostnad och domän eller så skriver man det bara. Så vadå liten eller ingen relevans för priset?

Du kan ju inte värdera en tom sida till låt oss säga 50 000:- när en affiliate sida som omsätter 2000:- per månad per automatik kanske säljs för eller runt samma pris. Ibland förstår jag inte hur du tänker.

De flesta sidor som säljs här behöver man inte ens göra större analyser för som du alltid brukar göra. Oftast är det någon som sitter hemma som har gjort sidan, server och domän kostar inte mer än 500 per år totalt och nu gör jag grova beräkningar. Då behöver man inte ha med lön, personalkostnad och allt sånt som du tänker på oftast. Allt behöver inte vara avancerat
De saker som Conny tar upp är alla relevanta när man köper en webbplats ur ett professionellt syfte. Dock så köper många här sidor och driver dessa mer på hobbybasis och då behöver man inte nödvändigtvis ta med alla parametrar som Conny tar upp.

Man måste skilja på köparens olika syften och kan inte dra alla över en kant.

Bara min åsikt i diskussionen :-)
Rob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat