Citat:
Ursprungligen postat av nordicwebteam
Det är inte bäst för alla givetvis. Men ex open cart och prestashop har mycket sämre dokumentation. Det gör att för de som ska utveckla är systemet sämre i det perspektivet. Min erfarenhet är att mindre kunder har minst lika stora krav som större. De bör använda den kraften de kan få av dessa plattformar när de ska konkurrera med de större företagen.
Magneto är en figur i en serietidning 
Men Magento däremot är bara tungt ifall du försöket göra det själv utan erfarenhet av plattformen. Om du väljer någon av de fantastiska Magento-byråerna som finns i Sverige så behöver du inte skruva själv.
Men jag håller med om att det kan vara lite overkill för vissa mycket små kunder som inte har planer att växa.
|
Jag utvecklar både till magento och prestashop, byggt moduler till båda och har inga problem alls med prestashop.
http://doc.prestashop.com där finns en alldeles utmärkt dokumentation så det argumentet köper jag inte.
Dock kan jag förstå att magentoutvecklare har svårt för prestashop då det är en helt annan kodstruktur. Påminner mer om drupal med hooks till skillnad från magento som bygger på zend framework.
Nästan som att jämföra php med .net
Det största problemet som jag ser med magento för mindre kunder är att det är väldigt tungt system, ställer höga krav på hosting. Prestashop går att köra på enkla webbhotell.
Dessutom är processen för att uppdatera magento till en ny version ganska tung.