Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Undrar varför kvinnor brukar känna sig ovälkomna på teknikkonferenser ...
Nej, det är inte OK att börja dra sexistiska skämt på en offentlig tillställning bara för att man trivs med det själv.
Kvinnan som tweetade om det är väl absolut den enda som inte har gjort något fel i denna röra. Företaget som sparkade mannen som uttryckt sig fel ... fegt, lätt och orättvist. Online-mans-chauvinist-aktivisterna som angrep Richards arbetsgivare, hennes Facebook osv ... fullständiga idioter. Arbetsgivaren som sparkar Richards ... totalt oacceptabelt att sparka någon för andras misstag.
Jag skäms över hela branschen. Vill tro att den är på väg framåt mot en sund community... sånt här visar verkligen att det är långt långt kvar.
|
Jag har jobbat med kvinnor och de drar sexistiska skämt precis som män gör, det är en del av vårt språk och vår kultur att göra det. det är inte moraliskt fel på något sätt, det är sånt som gör vardagen uthärdlig, eftersom man kan dra på smilbanden år roliga skämt. Det finns dåliga skämt också, men om skämtet är bra eller dåligt är lyssnarens tolkning och den tolkningen är valfri.
På de teknikkonferenser jag deltagit så är humor ett trevligt inslag som lättar upp stämningen betydligt (men humorn är inte huvudattraktionen på konferensen) från den extremt sakliga och teknikintensiva konferensen.
Det är inte acceptabelt att en skämtare ska behöva stå till svars för vad en tjuvlyssnare har för rigid moraluppfattning.
Det är inte heller acceptabelt att en tjuvlyssnare som inte ens var involverad i konversationen hänger ut en individ på Twitter eller annorstädes för vad denna säger till en kollega när de sitter i publiken på en konferens.