Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-04, 14:32 #8
nordicwebteam nordicwebteam är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Jan 2012
nordicwebteam nordicwebteam är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Man bör se vad kunden har för behov.
man kan inte säga att magento är bäst för alla.

Det är ungefär som att säga att wordpress funkar för alla.

Man bör ha i åtanke att Magento är ett enterprise system. för kunder som ställer stora krav.
självfallet går det att köra för minre shoppar med, men jag hade isåfall rekommenderat ett mindre system, t.ex prestashop, opencart eller liknande.
Det är inte bäst för alla givetvis. Men ex open cart och prestashop har mycket sämre dokumentation. Det gör att för de som ska utveckla är systemet sämre i det perspektivet. Min erfarenhet är att mindre kunder har minst lika stora krav som större. De bör använda den kraften de kan få av dessa plattformar när de ska konkurrera med de större företagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Magneto är ett tungt system, hade jag börjat idag så hade jag kollat på någon av hyrshopparna där allt är färdigskruvat och man kan fokusera på att köpa produkter dra in trafik och sälja.
Magneto är en figur i en serietidning
Men Magento däremot är bara tungt ifall du försöket göra det själv utan erfarenhet av plattformen. Om du väljer någon av de fantastiska Magento-byråerna som finns i Sverige så behöver du inte skruva själv.
Men jag håller med om att det kan vara lite overkill för vissa mycket små kunder som inte har planer att växa.
nordicwebteam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat