Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-04, 13:45 #7
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Yttrandefriheten är starkt hotad om jag inte får dra normala skämt med mina kompisar /kollegor som jag är på konferens med. Ska man hela tiden hålla koll på vilka som tjuvlyssnar på vad jag pratar med mina närmaste kollegor med? Att det finns "spioner" och "angivare" som smyger omkring på konferenser och man riskerar bli uthängd för sina interna skämt på Twitter/Facebook/bloggar.
Undrar varför kvinnor brukar känna sig ovälkomna på teknikkonferenser ...

Nej, det är inte OK att börja dra sexistiska skämt på en offentlig tillställning bara för att man trivs med det själv.

Kvinnan som tweetade om det är väl absolut den enda som inte har gjort något fel i denna röra. Företaget som sparkade mannen som uttryckt sig fel ... fegt, lätt och orättvist. Online-mans-chauvinist-aktivisterna som angrep Richards arbetsgivare, hennes Facebook osv ... fullständiga idioter. Arbetsgivaren som sparkar Richards ... totalt oacceptabelt att sparka någon för andras misstag.

Jag skäms över hela branschen. Vill tro att den är på väg framåt mot en sund community... sånt här visar verkligen att det är långt långt kvar.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat