Visa ett inlägg
Oläst 2013-04-01, 18:42 #19
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Det är hela poängen med en välfärd som är skattefinansierad. Alla bidrar på olika sätt och när du behöver vården så får du den. Det finns inte många i Sverige som under en livstid betalar Landstingsskatt motsvarande alla canceroperationer, höftledsoperationer, mediciner och åldervård man drabbas när man blir äldre.

Det handlar om såna enorma summor. Hela systemet bygger på att det är fler som inte drabbas lika hårt och därför betalar för de som drabbas. Det finns många snyltare i vårt land som jag självklart har problem med. Men viss välfärd måste vi ha och jag ser inget konstigt i att den är skattefinansierad. Min privata sjukvårdsförsäkring hjälper inte mig när jag ligger i ambulansen. De kör mig till närmsta akutsjukhus (skattefinansierat).
Fast kanske inte rimligt 30% av befolkningen står för största betalningen av skattepengar medans 70% är parasiter och tar emot välfärden från andras pengar.

Bättre dom delar upp välfärden i 4 klasser som baseras sig efter inkomst, och då får man klara sig på dom pengarna varje inkomstklass själv drar in. Och hålla den standarden varje klass har budget för.

Senast redigerad av patrikweb den 2013-04-01 klockan 18:44
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat