Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-29, 16:43 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Du behöver inte vara unik i hela världen, men du måste ha något unikt för just din målgrupp. Därför är det viktigt att fokusera på en liten målgrupp så du verkligen förstår deras verksamhet och kan erbjuda dem ett mervärde.

Bättre att börja med en för liten målgrupp än för bred, om du var för smal i ditt val av målgrupp så kan du alltid utöka detta senare. Viktigt att du är mycket TYDLIG i din marknadskommunikation, dels vad du riktar dig till för målgrupp och dels vad som är ditt UNIKA VÄRDE för din MÅLGRUPP.

Dina kunder måste ju välja DIG av alla erbjudanden de får (dvs du måste bli #1 för just denna kund, #2 får ju inte leverera alls). En kund tittar mycket på om leverantören förstår kundens behov.

Kan du erbjuda kunden detta "unika värde" så får du också bättre betalt, eftersom kunden då hellre ratar andra leverantörer trots att de är billigare.

Men som sagt, att hitta just din målgrupp är en jätteviktig början.

Börja med att leta efter en perfekt idealkund (inte att förväxla med den svåraste kunden att fånga) där du vet exakt hur du ska kunna erbjuda dem ett UNIKT VÄRDE som ingen annan leverantör kan erbjuda.

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 16:50
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat