Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-20, 19:06 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av dannelito Visa inlägg
Och hur har du tänkt att detta skulle fungera i praktiken? Borde det finnas en kommitté som går igenom idéerna och sedan skriver kontrakt med innehavaren där en rad villkor måste uppfyllas inom en viss tid för att denne ska få behålla domänen? Vad gör man om flera personer/verksamheter med godkända idéer vill ha samma domän, ska den lottas ut då?
Nej, inga kommittéer. Jag vädjar till de som håller på som "domäntroll" att sluta "domäntrolla" och bygga seriösa verksamheter i stället.

Dvs använd de pengar de normalt köper eller registrerar domäner för och bygg några verksamheter som genererar värde till besökarna, då kan de samtidigt tjäna mångdubbelt mer med pengar eftersom de då faktiskt tillför ett värde.

Men så långt har "domäntrollen" inte tänkt, eller så har de inte kompetensen att bidra med ett "värde" till besökarna, och deras enda chans att tjäna pengar är att "blockera" eftertraktade domäner.

Citat:
Ursprungligen postat av dannelito Visa inlägg
Det låter ju faktiskt allvarligt. Känner du till något verkligt fall som forumet kan få ta del av?
Varenda försäljning till en seriös innehållsbyggande verksamhet av "tomma" eller "parkerade" domäner är ju exempel på när någon annan hindrats/blockerats.

Jag har inga siffror på hur många som aldrig kan starta p g a den höga instegskostnaden. Eftersom jag är motståndare till domänspekulation så ägnar jag mig inte åt det själv.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat