Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-17, 15:59 #17
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance Visa inlägg
Jo gillar Malta med, fast Maltauppläggen är ju så avancerade liksom, typ starta två bolag (ena i utlandet, bla skatteparadisöar). Sedan så kan man ju inte föra över pengarna till malta skattefritt utan pengarna måste stanna i utlandet. man får däremot plocka ut 8000 euro per år i lön skattefritt vilket inte räcker långt (cypern har 19500 euro / år skattefritt). Vet att det finns folk som har ett VISA kort som är kopplat till banken i utlandet men många revisorer jag snackat med säger att man egentligen inte får använda sig av detta system då det ligger inom "gråzonen"

Dubai är nice men lite för varmt för min del. Dessutom så går det inte o cykla där vilket är ett måste för mig som motionscyklar en hel del. Har hittat ok lägenheter i marinan för ca 8000kr i månaden (1år)
Samma sak på Cypern om du ska ha så liten skatt som möjligt.

Bolag på Cypern + Utdelning blev ju 10 + 15% skatt = 25% totalt. Efter planerade höjningen blir det istället 27.5% totalt. Nästa samma nivå som max inkomstskatt på 30%

Stora frågan är hur verkligheten kommer bli, om andra regler eller andra skatter med kommer att höjas.

Men för slippa den extra bolagskatten i Cypern och bara betala 15% utdelningskatt så får du ju ha bolag utanför.

Men ett land där staten tror dom kan sno 10% av allt kapital rakt av utan ens en lag känns väldigt osäker framtid.

Kommer bli väldigt intressanta månader framåt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat