Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Eller Malta, jag åt lunch med Jonathan förra lördagen och han frågade faktiskt vilket land du skulle välja. Men efter sista dagarna lär Cypern vara rätt dåligt alternativ.
Dock är Dubai fint med, men hört att bra bostad ligger på runt 15-30k per månad. Då bara runt en 2:a.
|
Jo gillar Malta med, fast Maltauppläggen är ju så avancerade liksom, typ starta två bolag (ena i utlandet, bla skatteparadisöar). Sedan så kan man ju inte föra över pengarna till malta skattefritt utan pengarna måste stanna i utlandet. man får däremot plocka ut 8000 euro per år i lön skattefritt vilket inte räcker långt (cypern har 19500 euro / år skattefritt). Vet att det finns folk som har ett VISA kort som är kopplat till banken i utlandet men många revisorer jag snackat med säger att man egentligen inte får använda sig av detta system då det ligger inom "gråzonen"
Dubai är nice men lite för varmt för min del. Dessutom så går det inte o cykla där vilket är ett måste för mig som motionscyklar en hel del. Har hittat ok lägenheter i marinan för ca 8000kr i månaden (1år)