Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-17, 10:39 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Isak Visa inlägg
Vem hos FS Data kan ha tagit detta initiativ ....

FS Data har ju anstallt en en av Sveriges mest rabiata mostandare till marknadsekonomi nar det galler domannamn. Om detta motstand mot "spekulation" bara galler domannamn sa ar det ju otroligt tramsigt. Galler det aven andra varor och tjanster sa far man val acceptera det som en politiskt filosofi (som dock har overgetts av de flesta dessa dagar).
Jag förstår inte vilka andra delar av ett webbhotells tjänsteutbud som har några pragmatiska likheter alls i den aspekten. Men du kanske har något i bakhuvudet jag inte kommer på?

Själv håller jag med i domänspekulations-frågan. Jag tror att fler och bättre tjänster dyker upp om man låter dessa registreras till större utsträckning av driftiga men resurssvaga företag/personer. Det finns mängder av riktigt unga entrepenörs-själar som saknar resurser men har riktigt bra idéer de faktiskt kan genomföra. Bättre att de får använda de bra namnen än att investerare sitter och trycker på dom i många år tills ett större företag gör dom rika och lanserar något halvdant där.

Sen tycker jag varken man ska lägga skulden eller ansvaret på webbhotellen, spekulanterna eller köparna förvisso ...
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat