Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-13, 20:24 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
SMS känns lite mer personligt och det är mindre risk att det bara ignoreras för egen del. En kostnad innebär alltid en viss filtrering av det värsta skräpet vilket är bra.
Användaren märker väl knappt någon skillnad alls mellan vanliga SMS och meddelanden i t.ex. WhatsApp. Alla de här apparna använder pushnotiser och de ser nästan exakt ut som vanliga SMS på min telefon i alla fall. Vill man kan man utan svårigheter göra så att det blir mer eller mindre exakt likadant som som vanliga SMS för användaren med enda skillnaden att de öppnar en annan app.
Att det övervägande är en fördel att det kostar per meddelande som du verkar vara inne på kan jag inte köpa. Det är väl inte lika intressant att spamma då, men de här tjänsterna är ju betydligt mer privata än SMS(telefonnummer). Till skillnad från ditt telefonnummer som vem som helst enkelt kan få tag i om du inte gör ett aktivt val att hålla numret hemligt. Du delar ju bara med dig av dina kontaktuppgifter med de du känner och du har möjlighet att på förhand acceptera om någon ska få skicka meddelanden till dig. Med SMS finns det inga sådana möjligheter.

Mig själv når man oftast både enklare och snabbare om man skickar ett mail istället för att SMSa.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat