Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-12, 08:48 #1
Uceso Uceso är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2013
Uceso Uceso är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2013
Standard Arvode för junior utvecklare

Hej!
Jag jobbar just nu som Ruby on Rails-utvecklare och en hel del Javascript (Coffeescript), har jobbat med det i 1,5 år. Före det pluggade jag programmering mm på högskola, men har ingen examen.

Nu har jag blivit erbjuden att jobba som konsult i 8 månader istället, och jag är lite kluven över hur jag ska lägga upp det. Vad jag sett i det här forumet och på andra ställen borde mitt arvode ligga på 600-800, men jag kan på samma gång inte vara helt säker på huruvida det är realistiskt. Skulle jag ta 400 skulle jag fortfarande gå ganska rejält plus jämfört med att behålla mitt jobb, åtminstone enligt mina egna kalkyler. Tjänar 25000 idag.

Och sen vet jag inte hur det fungerar med debiteringsbara timmar heller. I det här fallet skulle dom helst vilja att jag sitter på plats hela veckorna antagligen, men jag får jobba hemifrån åtminstone 2 dagar, men hur många timmar debiterar jag? Allmänna rådet verkar ju vara att 40 timmar debiterar man inte utan att jobba som en dåre. Just nu överväger jag att föreslå att jag är på plats mån-tis, hemifrån tors-fred och "ledig" (andra projekt och ev. administration) på fredagar, så att jag skulle debitera 28-32 timmar kanske. Låter det som en realistisk plan?

Senast redigerad av Uceso den 2013-03-12 klockan 09:01
Uceso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat