Nykomling
|
|
Reg.datum: Mar 2013
|
|
Nykomling
Reg.datum: Mar 2013
|
Tips på en online revisor?
Hej, jag håller på att formalisera en bi-syssla som jag har, bisysslan är förhållandevis liten och planen är nog att den ska förbli så då jag trivs bra med mitt ordinarie arbete.
Eftersom jag har en årsinkomst på över 500Tkr så känns det inte speciellt lockande med en enskild firma eller tjänster som Frilans Finans med tanke på skatteläget.
Jag har därför nu börjat fundera på att starta ett aktiebolag och har lite funderingar kring det här med revisor.
Jag vet att man numera inte måste ha en revisor, men då jag har för avsikt att sköta bokföringen själv, mest för att lära mig så skulle det kännas bra att anlita en revisor för att kontrollera bokföringen och komma med lite smarta tips osv.
Att hitta en revisor lokalt i min stad är inte svårt, men eftersom jag har ett vanligt arbete på dagarna så kommer jag inte ha möjlighet att utföra några sysslor kopplat till min bi-syssla under ordinarie arbetstid och undrar därför om någon här har anlita någon online-revisor.
Jag söker alltså en revisor/företagshjälp som endast finns på nätet och det vore ju extra bra om det gick att ringa till denna firma även på kvällen.
Någon som har några tips? Eller ni andra som är i en liknande situation, hur löser ni detta?
|