Citat:
Ursprungligen postat av gotserved
Vad är det för specifikationer på burkarna/VMs?
|
Jag vill inte gå in och redogöra av olika anledningar exakt vad vi har kört tidigare och vad vi kör idag, varken i teknik eller hårdvara, då jag tycker det skulle falla utanför ämnet. Det var mest skrivet som ett försök att svara på Johans fråga vad som är stor skala för oss och samtidigt påvisa att tekniken har funnits tillräckligt länge för att kunna köra stabilt och effektivt i lite större skala.
Atomias kunder, inkl. CN och Binero har haft lite motgångar som TD är inne på, och detta kan bero på deras storlek, svårt att veta men jag anser det som olyckligt att vara i händerna på andra leverantörer för system och inte själv ha full kontroll, vilket jag tycker TD har rätt i att man då har gjort sig mer sårbar. Om vårt system fungerar i den storleken vet jag naturligtvis inte, men det är en fördel att växa från en väl fungerade lösning där man hela tiden har full kontroll och kan prova ut nya saker. Snabbt SAN eller disksystem är i alla fall A och O när det gäller lastbalansering, vilket vi har tagit fasta på när vi valde infiniband 40Gb/s mot webbnoderna.