Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Håller med dig helt och hållet. Om man bygger eget med hjälp av ett befintligt ramverk så behåller man ju emellertid ramverkets struktur och syntax så där spelar den problematiken ingen större roll. Vunnen prestanda kan i vissa fall också vara viktigare än en viss inlärningstid. Man får helt enkelt göra avvägningar från fall till fall.
|
Ja, det håller jag med om. Jag fattade det som att du menade att man gör ett eget ramverk ifrån grunden och sedan bara plockar in vissa moduler/klasser ifrån andra ramverk. Då ligger det ju inget ramverks struktur i botten.
Man ska givetvis göra avvägningar när man väljer hur man ska bygga något även om jag tycker det är bättre att använda något ramverk som kärna i de flesta fall.
När det gäller prestanda är själva kodexekveringen sällan flaskhalsen när det gäller webbapplikationer och det är i regel den del av applikationen som är allra enklast att skala. Sedan finns det även väldigt många olika cachelösningar som avlastar webbservrarna. Lite mer hårdvara är oftast betydligt billigare än att ha fler utvecklare för att nå samma utvecklingstakt.