Visa ett inlägg
Oläst 2013-03-01, 21:05 #5
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Dock så ska systemet inte vara beroende av koden som kommer från din server. Tänk om din server ligger nere?
- Bra tanke. Kanske kan backa upp med att ha koden med att ha den på flera servrar (typ one.com, binero etc) som inte kostar så mkt. Men det är väl kanske inte helt optimalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sony? Visa inlägg
... Detta är bättre än Alt2 då alt2 skapar en fördröjning (hämta den viktiga koden). Och även om du hämtar viktig kod så är det ju bara att hämta koden och klistra in den i programmet och sen skita i att betala.
- Det räcker med att hämta koden ex vid inlogg, eller att den enbart krävs vid publicering av de uppdateringar man gjort. Dessutom skulle koden kunna vara php-kod. Då kommer man inte kunna se koden, bara vad den genererar... Men det kan finnas luckor i det resonemanget.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det finns även ett fjärde alternativ, Avtal.

Du måste utforma avtalet så att kunden inte får använda någon del av systemet eller sprida det vidare efter att avtalet slutat gälla, med ett kraftigt vitesbelopp som straff om det ändå sker. Samt med personligt och solidariskt betalningsansvar för ägare och företagsledning.
- Hmmm... Skulle kunna funka, men jag är ganska tveksam till det. Hur vet jag vem som spridit koden om den sprids? (Går väl iof spåra genom att "gömma" ett unikt id i varje kod som laddas ner). Finns även risk för att ett vitesbelopp skulle kunna skrämma iväg kunder, men kanske inte. Tål i alla fall att funderas på.

Det är som sagt inte så lätt att komma på nått bra sätt här. Det absolut bästa vore ju helt klart att kunna erbjuda hotell och domännamn etc, men då blir det oxå ett helt annat projekt. Dock skulle jag vilja utforska den möjligheten i framtiden...
haljan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat